Att bli intervjuvad i tidningar, radio eller tv kan verkligen ge en boost för det personliga varumärket och sprida ditt budskap.
För att synas i media behöver reportrarna naturligtvis veta att du finns till och har något att säga.
Det är inte fel att själv tipsa om ett evenemang eller skicka ut pressmeddelanden om din webbsida eller företag.
Men tänk på att reportrarna hela tiden letar efter intressanta infallsvinklar, som läsarna är intresserade av att läsa om.
Därför måste ditt budskap ha ett nyhetsvärde. Du kan t.ex. relatera till något aktuellt, t.ex. en temadag eller en händelse.
Och får du ingen respons på ett pressmeddelande, följ upp med ett telefonsamtal eller besök.
När du väl har fått till en intervju. Se till att ditt utseende överensstämmer med ditt budskap. Fundera över vilket budskapd du vill förmedla och
hur du vill uppfattas. Om du vill uppfattas som seriös och kunnig bör du se till att du är välklädd och proper,
men om du har ett upproriskt eller rebelliskt budskap, kan det återspeglas även i kläderna och frisyren.
Blå, grön och gult är färger som fungerar bra på TV.
Leave a Reply