Nirvan Mullick uppmärksamade 9-åriga Caine Monroy som utanför sin pappas affär i ett industriområde i östra Los Angeles för begagnade bildelar byggt en arkad av firmans överblivna kartonger. Caine satt i sin lilla strandstol och väntade men kunderna var lätträknade. Nirvan skapade ett facebook-event som spred sig viralt och vid en överasknings flashmob samlades hundratals personer för att överaska Caine vid hans arkad.
Nirvan skapade därefter kortfilmen Caine’s Arcade:
Filmen Caines arcade har också blivit viral och setts av mer än 3 000 000 människor.
Nirvan har skapat webbsidan cainesarcade.com som bl.a. samlat in över $200 000 till ett collage stipendium för Caine och där man kan köpa souvenirer, bl.a. den från filmen exponerade caines arcade t-shirt.
Tålmodighet, uppmärksamhet och kraften i viral spridning när man lyckas beröra människor skapade denna möjlighet.
Vilka projekt har du sett rinna ut i sanden för att du eller någon annan gav upp för tidigt, inte var uppmärksam på omgivningen eller för att du eller någon annan höll tyst om det som till rätt mottagare hade kunnat få projektet att lyfta.
Leave a Reply