Businesspodden (eller bissnisspodden) som vi skulle säga,  vi snackar ju trots allt svenska,  är en podd som funnits länge och som utvecklats på ett mycket spännande sätt. Från det att man fick pitcha för att enbart få chansen till att träffa en affärsängel och få en investering till sin affärside till det att Josef Fallesen och Mikael Arndt hade olika kända entreprenörer i studion som fick vara med och tycka till om och rösta fram en av de affärsideerna som skickades in och sedan till att veckans bissniss som programledarna och veckans gäst gemensamt utsåg inte bara fick träffa en affärsängel utan även vann 10 000kr i prispengar till att de nu hösten 2017 istället låter lyssnarna rösta fram vilken av tre presenterade affärsideerna i varje podavsnitt som ska bli veckans bissniss.

I denna  veckas avsnitt (v 34 2017) så är det t.ex. glashusen.se,  som utbudsmässigt är en av de största aktörerna på marknaden när det gäller växthus och uterum, medler.se en tjänst för hembesök av sjuksköterska eller läkare samt Samuel Vargs brädspel ”Träning med tärning” som tävlar om att bli veckans business.

Programledarna och gästen tycker fortfarande till om de olika affärsideerna men det är lyssnarna som röstar. I detta avsnitt gick diskussionen bland programledarna att  även om Micke även tyckte att medler var en tjänst han gärna skulle vilja använda själv och veckans gäst Lars Wingefors tyckte att brädspelet verkade vara en genuin produkt utvecklad av en antagligen hängiven rollspelsnörd, så var glashusen affärsmässigt det bästa business-caset. Håller du med? Gå in och rösta du också.

 

GD Star Rating
loading...

Leave a Reply